سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























ورد سحری

هر شب ، شبِ قدر است اگر قدرش را بدانیم .

اما سه شب قدر بودنش محتمل تر هست . امشب ، شب نوزدهم بود و برای احیاء شب قدر به حرم مطهر حضرت معصومه رفتیم . دعای جوشن کبیر و سخنرانی آیت الله جوادی آملی ...

می گفتند شب قدر معطر است . نه مثل تابستان که هوایش گرم است و زمستان که هوایش سرد است . شب قدر ، زمانش معطر است .

و بعد مراسم قرآن به سر گرفتن . یادش بخیر قدیما ، کوچکولو که بودیم به عشق همین قرآن سر گرفتن همراه پدر ومادرم به مسجد می اومدم و از اول تا آخرش در بغل مامانی چرت میزدم ، فقط آخر مراسم را عشق بود و بک یا الله و ... باالحجة و قرآن.

بعضی ها قرآن رو مثل سقف خونه های شیروانی روی سرشون می ذارن ، بعضی افقی می ذارن روی سر که با کوچیکترین حرکتی نقش زمین میشه ، برخی هم خیلی ناز قرآن رو با یک دست کج گرفتن روی سرشون .

بچه ها هم که معمولا کتابهای منتخب ادعیه یا مفاتیح رو عوض قرآن سر می گیرند .

خدایا ... همونطور که من حافظ قرآنم ، قرآن رو هم حافظ من قرار بده .

آمیـــــــن


نوشته شده در جمعه 85/7/21ساعت 4:11 صبح توسط سحر| نظرات ( ) |

چهار پنج سال پیش یه همایش چند روزه قرآنی بود . در کنارش یه نمایشگاه بود که کتاب « آیه های زندگی » رو می فروختن .  و از اونجا که من خوره کتاب هستم رفتم یکیشو خریدم . توی هر صفحه کتاب یه آیه قرآن رو با ترجمه و تفسیر خلاصه نوشته بود و موضوع بندی جامعی هم کرده بودن . حالا ای دل غافل که میخواستن روز آخر همایش کتابهای باقی مونده رو مجانی به ملت بدن . خلاصه روز آخر هم رفتم همایش بعد از اتمام داشتم از سالن خارج می شدم که دیدم جمعیت تجمع کرده فجیع ، چون به هر حال مال مفت خوردن داره همه داشتن کتاب رو می گرفتن . فشار جمعیت زیاد شده بود . یه پیرزنی کنارم وایساده بود که به زور می تونست خودشو تو فشار جمعیت سرپا نگه داره . روشو کرد به طرف من و پرسید : دخترم ، آیه های مردگی هم دارن؟! اولش فکر کردم داره شوخی می کنه . یکم گیج ویج زدم . بعدش که چشمای پرسانش رو دیدم فهمیدم نه بابا طرف وافعا براش سواله . اصلا نگرفته بود موضوع چیه و مراد از آیه های زندگی چیه!؟ لبخند تلخی زدم و گفتم : نه مادر ، فقط آیه های زندگی دارن .

خدامیدونه توی همایش چکار می کرده . شاید دنبال عروس برای نوه اش بوده . چقدر کارهای قرآنی غریبه

. بابا درک کنید عمق فاجعه رو !


نوشته شده در شنبه 85/6/18ساعت 12:16 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |

چند روز پیش عید مبعث بود یا به عبارتی جشن تولد قرآن .

هزار و خورده ای سالش شده اما هر چی که میگذره بازم برای ما تازگی داره . به طروات جوانی .

اینم از محل ولادتش .


نوشته شده در سه شنبه 85/6/14ساعت 6:8 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |

<   <<   6