سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























ورد سحری




گلاب به روتون... ای درد!
با این مدل تبلیغتون.

نوشته شده در دوشنبه 88/6/2ساعت 1:11 صبح توسط سحر| نظرات ( ) |

اولین مرحله آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به سلامتی برگزار شد .
نظم و قوانین جلسه امتحان مثل کنکور بود البته با فضایی کاملا قرآنی . از هر جزء قرآن پنج سوال شامل یک سوال حفظ و سه ترجمه و یک مفاهیم بود . در هر سوال یک آیه قرآن موضوع اصلی بود و بیشتر از آنکه از ما جواب بخواهد سوالاتش آموزنده بود و گزینه درست نور بالا می زد !
نتیجه ها را 5 مرداد اعلام می کنند و اواخر مرداد و شهریور خوان دوم یا همان امتحان شفاهی حفظ است .
بعد از امتحان با یکی از خانمهای شرکت کننده در امتحان صحبت کردم . جواب سوالات را در قرآن پیدا کردیم . از میزان محفوظاتمان گفتیم و اساتید و خاطرات دوران حفظ قرآن . از مرور و تثبیت آیه ها ، شرکت در کنکور ارشد علوم قرآنی و انگیزه مان از شرکت در این امتحان . به نقاط مشترکی هم رسیدیم و دوستان مشترک . انگار هر شرکت کننده عضوی از جامعه بزرگ قرآنی کشور بود.
و با هم به نتایج مشترکی رسیدیم . اینکه باید در این سنوات آهسته و پیوسته مرور می کردیم و هنوز هم دیر نشده . اینکه باید از هر فرصت کوتاهی برای قرائت قرآن استفاده کنیم و حافظه موبایلمهامان را از فایلهای صوتی ترتیل قرآن پر کنیم .
و من به یاد ایام خوش حفظ قرآن افتادم .

ایامی خوش


نوشته شده در جمعه 86/4/22ساعت 12:52 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |

برای آزمون مدرک تخصصی حفظ قرآن ثبت نام کردم . فعلا رشته حفظ ده جزء تا اگه خدا بخواد کم کم همه قرآن رو مسلط کنم .
دیروز داشتم توی سایت دار القرآن دنبال اخبار آزمون می گشتم . ماشاالله هفت خوان رستم رو باید بگذرونیم . از امتحان کتبی و تستی گرفته تا شفاهی و صوت و لحن و تجوید و ترجمه و در مراحل بالاتر تفسیر و علوم قرآنی .
در یه قسمت سایت آمار نهایی تعداد حفاظ شرکت کننده روبا تفکیک جنسیت نوشته بود که خیلی برام جالب بود . در اغلب استانها تعداد دخترها از پسرها بیشتر هست و اگه به آمار کل شرکت کنندگان نگاه کنیم نکته جالبی رو متوجه میشیم .
در بین پسرها بیشتر از همه متقاضی برای حفظ کل قرآن بوده .
در بین دخترها بیشترین متقاضی برای حفظ ده جزء قرآن بوده .

و این یعنی پسرها وقتی یک کاری رو شروع کنن تا تهش میرن و دخترها تعداد بیشتریشون کار رو شروع می کنندو نیمه رها می کنند ! چنانکه خدای ما در قرآن گفت : و لیس الذکر کالانثی. و او را مریم نام نهادند و مریم شبیه هیچ پسری نبود ! و البته این شبیه نبودن به معنای این نیست که دخترها به پای پسرها نمی رسند و اگر مثلا تعداد زیادی دختر اجزاء کمتر حفظ می کنند اجرشان کمتر از تعداد پسران کمتری است که حافظ کل هستند . دخترها مثل پسرها نیستند و هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید .
از امروز باید شروع کنم . از بسم الله سوره حمد تا آخر جزء ده . مرحله اول امتحان به صورت کتبی همراه با ترجمه هست . امیدوارم به خاطررابطه بیشتر با قرآن وبلاگم هم پر بار تر بشه .

قرآن


نوشته شده در پنج شنبه 86/4/7ساعت 5:19 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |

<      1   2