سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























ورد سحری

بیگانه اگر می شکند حرفی نیست ... من در عجبم دوست چرا می شکند ؟!

اینجا منظور  شکستن دل نیست ها . شکستن غرور علمی منظورمه . هر چی به اون وریها گیر دادیم که شما در مورد اعطای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به حفاظ  قرآن اطلاع ندارید  ، امروز ایکنا با یه خبر ناقصش در دهن همه مون رو قفل کرد . خبر اینه . که آزمون اعطای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد حفاظ قرآن کریم برگزار شد . خیلی هنر کردند و یادآوری کردند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برای نفرات برتر صادر می‌شود . مطمئنم کسی که این خبر رو نوشته اولین بار بوده که با همچین پدیده ای مواجه شده . برای گزارش تصویری خبر هم عکس دو سه تا خانم چادری که دارن سوال کتبی جواب می دن رو گذاشته که خدا می دونه از کدوم آرشیو پیداش کردند . ( البته اینو اطلاع ندارم ، شاید هم واقعا مربوط به این امتحان باشه ) اما به هر حال چیزی رو که القا می کنه اینه که حفاظ قرآن یه روز میرن سازمان اوقاف میگن آقا بی زحمت به ما یه مدرکی بده ... اونا هم میگن چشم شما بیا یه امتحان کوچولو بده  تا مدرکت آماده بشه . حالا خواننده محترم براش سوال نیست که چرا توی این امتحان فقط 52 نفر شرکت کردند؟! یعنی فکر می کنید فقط 52 حافظ داریم که میخوان این مدرک رو بگیرن؟!

خب بذارید از اول قضیه رو براتون بگم تا بفهمید که ایکنا چه مغلطه ای کرده و من در عجبم دوست چرا می شکند؟

بله به حافظان قرآن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث می دن به شرطها و شروطها .

اول اینکه باید در آزمون سراسری کارشناسی ارشد که از طرف سازمان سنجش برگزار میشه مثل همه داوطلبانی که لیسانس دارن شرکت کنند و رشته علوم قرآن و حدیث که کدش 1111 رو انتخاب کنند و در جای مخصوصی علامت بزنند که حافظ هستند و با استفاده از این تبصره میخوان شرکت کنند . بعدش باید برن و تمام منابعی رو که یک لیسانس علوم قرآنی برای امتحان فوق باید بخونه رو بخونند و در امتحان شرکت کنند . هنگام اعلام افراد مجاز به انتخاب رشته اگه اسمشون جزو افراد مجاز باشه دیگه انتخاب رشته ندارند . چند روز که صبر کنند نامه ای از طرف سازمان سنجش براشون میاد و روز و مکان امتحان شفاهی رو اعلام می کنه .

خب از اینجا وارد مرحله بعد می شن . در این مرحله که در شهریور ماه برگزار میشه نامبرده باید در آزمون حفظ کل قرآن کریم که با دقت هر چه تمام برگزار میشه شرکت کنه به علاوه صوت و لحن و تجوید و اضافاتی از ترجمه قرآن . از این خان هم اگه به سلامت گذشت باید دو سه ماه صبر کنه تا مدرک لیسانس براش صادر بشه . تازه مدرکی که اگه حتی از امتحان کتبی و شفاهی تمام نمره رو کسب کرده باشه با معدل کل ده صادر میشه .  اگه قبلا لیسانس داشته باشه با ارائه یک پایان نامه که حضار مستحضر هستند چه مکافات هایی داره بهش مدرک کارشناسی ارشد می دن .

حالا این جناب ایکنا فقط برداشته خان امتحان شهریور ماه رو نوشته و نگفته که این 52 نفر در امتحان کتبی کارشناسی ارشد قبول شده اند و اطلاعاتشان به اندازه و حتی به مراتب بیشتر از یک لیسانس علوم قرآنی هست .

من در عجبم دوست چرا می شکند؟؟؟


نوشته شده در چهارشنبه 85/6/29ساعت 11:24 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |