سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























ورد سحری

از امروز صبح که دیدم وبلاگم برگزیده شده همش توی این فکر بودم که مگه چه وبلاگ فوق العاده و فعالی! داشتم که برگزیده شد ؟ وبلاگی با  17 مطلب و سه ماه یک بار به روز شدن هم ارزش برگزیده شدن داره؟
دوباره دست نیاز به سوی خالق بی نیاز و کتاب غنی و پرمحتواش دراز کردم تا ببینم برگزیده شدن از دیدگاه قرآن چه جایگاهی داره؟
در آیات ابتدایی سوره مبارکه طه داریم که « و انا اخترتک فاستمع لما یوحی » جایی که خداوند خطاب به حضرت موسی (ع) فرمودند که من تو رو انتخاب کردم پس به چیزایی که میگم گوش کن . یعنی انتخاب شدن از طرف خدا هست که انسان رو به مقام پیامبری چون موسی می رسونه و بالاتراز اون پیامبر اعظم (ص) که روز انتسابشون به پیامبری رو همه به نام روز مبعث (= از ریشه بعث به معنی برگزیده شدن ) می شناسیم . پس انتخاب شدن از جانب خدا هست که ارزش داره و می ارزه که آدم براش پاچه خواری بکنه . هر چند اینجورجاها پاچه خواری بی فایده هست مگر شفاعتی که اونم شرایط خودشو داره .
اما برگزیده کردن با ملاک های این دنیایی هم خالی از فایده نیست و در این مورد خاص ما انتخاب وبلاگ برگزیده . در آیه 120 سوره نحل داریم که « ان ابراهیم کان امه قانتا لله حنیفا و لم یک من المشرکین » و آیه بعدش : « شاکرا لانعمه اجتباه و هداه الی صراط مستقیم » برای پیامهای این دو آیه به تفسیر نور مراجعه کردم و اینقدر مطالبش جالب بود که یه لحظه فکر کردم مخصوص انتخاب وبلاگ نوشته .
1- تجلیل از مردان خدا و معرفی الگوها و قهرمانان توحید یک شیوه تربیتی است . « ان ابراهیم » . ماشالا به پارسی بلاگیا با این شیوه تربیتی مدرن !
2- در راه حق از تنهایی نهراسید . « ان ابراهیم کان امه » اگه برای حق وبلاگ می نویسید تنهایی و گروهی و برگزیده شدن و نشدن و مورد توجه قرار گرفتن یا نگرفتن دیگه مهم نیست .
3- انتخاب خداوند بر اساس شایستگی خود انسان است . « قانتا ، حنیفا ، شاکرا ، اجتباه » و چون تنها خداست که همه شایستگی های انسان رو می دونه پس نمیشه به بنده هاش ایراد گرفت که چرا وبلاگ کم کاری مثه « کله سحر» رو برگزیده کردید ... اونا به حسب ظاهر تصمیم می گیرن . کاش وبلاگامون  برگزیده خدایی بشه . 
4- در این آیات خداوند پنج کمال برای ابراهیم بر می شمرد و سپس پنج مقام به او می دهد که اولین مقام انتخاب شدن از جانب خداست . پنج کمال : امة ( امت ) ، قانتا ( خاضع در برابر خدا ) ، حنیفا ( حق گرا ) ، شاکرا ( شکر گزار ) ، لم یک من المشرکین ( از مشرکان نبود )
5-  اگر پنج تا صفت بالا رو دارید ولی هنوز وبلاگتون برگزیده نشده ناراحت نباشید چون از طرف خدا انتخاب شدید و همین الان برگزیده شدنتون رو تبریک میگم ، پس گوش کن ببین چی میگه خدا؟! ( فاستمع لما یوحی )
6- و در آخر دل کسایی که خیلی شایسته برگزیده شدن نبودن و وبلاگشون انتخاب شده  بسوزه چون : آن را که خدا برگزیند به مقصدش می رساند . « اجتباه ... هداه الی صراط مستقیم »
7- توی این آیه بعد از اینکه میگه ابراهیم شاکر بود اشاره میکنه که برگزیده اش کردیم ، یعنی اگه شاکر باشید و از اینکه توی سایت خوبی مثل  پارسی وبلاگ دارید شکر گزار باشید برگزیده هم میشید . حالا یا خدایی یا دنیایی. قانون دنیا اینه که لئن شکرتم لازیدنکم ... شکر نعمت نعمتت افزون کند .
8 - چون حس میکنم خیلی مطلب خوبی نوشتم از مدیران گرامی خواهش مندم این مطلبم رو برگزیده کنند! چه کسی سخنی بهتر از حرف خدا داره؟
و من احسن من الله قولا؟ و من احسن من الله حدیثا؟

پ ن : در ذکر آیه مطلب قبلی اشتباه کوچیکی شده بود که آخرین آیه جزء سوم رو اولین آیه جزء چهارم حساب کردم چون در اولین صفحه جزء چهار قرار داره . راستش برای نوشتن وبلاگ و برای اینکه به خودم هم ثابت بشه حافظ هستم برای پیدا کردن نشانی و حتی نوشتن ترجمه به قرآن مراجعه نمی کنم و شما پس و پیش شدن یه آیه رو به خوبی خودتون ببخشید .


نوشته شده در سه شنبه 85/12/22ساعت 7:59 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |