سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























ورد سحری

دو سه روزه که خوانواده بهم سفارش دادن دو آیه آخر سوره کهف رو که برای از خواب بیدار شدن در زمان دلخواه هست تایپ کنم و بزنم دیوار . مامان گفت که برای اتاق خودم هم بزنم  به دیوار اما بعد یادش اومد که اِ من که خودم حفظ هستم و لازم نیست متنش جلوی چشمام باشه .

اون موقعها که داشتیم قرآن حفظ می کردیم می گفتیم آخ جون خوش به حالمون شد دیگه . خیلی نسخه ها هست که اگه فلان آیه رو بخونی فلان نتیجه رو می بینی . مثلا دو سه تا آیه آخر سوره بقره که خوندنش بعد از نماز عشاء مستحب هست و آیات سخره ( دو سه آیه از سوره اعراف هست ) که میگن برای دوری از وسوسه های شیطان خوبه و همین آیات آخر سوره کهف .

فکر می کردیم مشکل ما فقط این بوده که این آیه ها رو حفظ نبودیم و برای همین نمی خوندیم . اما حالا همه رو حفظم . خیلی تندتر از بقیه هم میتونم بخونمشون و وقت کمتری می بره . بعضی حرفها کلیشه شده ولی واقعا صحبت با خدا توفیق میخواد .

 

* * * * * *

راستی امروز شنیدم که .... نه بذار اول خبرشو که چند ماه پیش شنیدم بگم که : قرار شده از حافظان قرآن امتحانی بگیرن به صورت رسمی و بهشون مدرک بدن . پنج درجه هم داره . حفظ ده جزء / پونزده جزء / حفظ کل / درجه ممتاز / و استادی . قبلا با اخذ امتحان مدارکی از طرف موسسات قرآنی می دادن اما این یکی رسمی هست و اگه قرار بشه به حافظان امتیازی تعلق بگیره باید این مدرک رو داشته باشن . امروز شنیدم ثبت نام این امتحان شروع شده . انشاالله فردا می رم برای ثبت نام . حفظ ده جزء یا پونزده جزء .

تازه دارن حفاظ قرآن را به رسمیت می شناسن . حالا امتیاز و پورسانت که ما چشممون آب نمی خوره . کلی زحمت کشیدیم و حافظ قرآن و دین و اسلام شدیم ، تازه حضرات لطف کردند و میخوان بهمون مدرک حفظ قرآن بدن . شنیدم در زمان پیامبر به حفاظ حقوق ماهانه می دادن . مبلغش رو یادم نیست ولی زیاد بود . درسته ما به خاطر امتیاز خاصی حافظ نشدیم ، چون اصلا امتیازی هم نیست و خیلی کمه ولی لااقل می تونن نشون بدن که برای قرآن و نگهبانهاش ارزش قائلن . به نظر شما توقع زیادیه؟


نوشته شده در پنج شنبه 85/6/23ساعت 3:7 عصر توسط سحر| نظرات ( ) |